Λύκειο Αγίου Γεωργίου
Δευτέρα - Παράσκευη – 7.30-13.35
Τηλέφωνα: 24638715, 24636118
Τηλεομοιότυπο: 24638705
Μενού

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+ «TEACH ME DIFFERENTLY»

 

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+ «TEACH ME DIFFERENTLY» 

Λήξη Φεβρουάριος 2023

 

"Σκοπός του προγράμματος είναι η διερεύνηση και η εφαρμογή ποικίλων και εναλλακτικών μεθόδων διδασκαλίας καθώς και τρόπων με τους οποίους μπορούν να βελτιωθούν τα μαθησιακά αποτελέσματα σ’ ένα ευχάριστο και ελκυστικό περιβάλλον για τον μαθητή/τρια.

Χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα “TEACH ME DIFFERENTLY” είναι η Κύπρος, η Αυστρία, η Ελλάδα, η Πορτογαλία, η Ρουμανία και η Σερβία".

 

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

Σε  παιδαγωγική συνεδρία που έγινε στις 7/3/2023 , στο πλαίσιο των δράσεων   του ERASMUS+ Προγράμματος (ΚΑ229) - «Teach me differently» - «Εναλλακτικές Μέθοδοι Διδασκαλίας», εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί παρουσίασαν  νέο υλικό που μπορεί να εφαρμοστεί στη μαθησιακή διαδικασία , όπως: 

  1. Ηλεκτρονικές εφαρμογές: «Revive» , «Avatar» και  «ChatGPT»                        
  2. Ενσωμάτωση  της Επαυξημένης  Πραγματικότητας (Αugmented  Reality)    με τη χρήση του κύβου «Merge»  και  της  Εικονικής  Πραγματικότητας (Virtual Reality)
  3. Προβολή βίντεο μικρού μήκους  με δράσεις που εφαρμόστηκαν στα διάφορα εταιρικά σχολεία.    
 
Ημερολόγιο Φιλοξενίας του Erasmus+  Προγράμματος «Teach me differently»
Αυστρία, Πορτογαλία, Ελλάδα, Σερβία, Ρουμανία, Κύπρος
3η κινητικότητα εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών
Κύπρος-Λάρνακα, 26/09-30/09/2022
Κύριο θέμα της συνάντησης: «Teach me sustainability differently», «Δίδαξέ μου την αειφορία διαφορετικά».

 

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+, ΚΑ 229, «Teach me differently», το Λύκειο Αγίου Γεωργίου Λάρνακας συμμετείχε στην 3η κινητικότητα εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών του Προγράμματος στο νησί Μαδέρα της Πορτογαλίας,  μεταξύ 26/09-30/09/2022, με εταίρους από την Αυστρία, Ελλάδα, Πορτογαλία, Κύπρος, Ρουμανία, Σερβία

 

Στο πλαίσιο της συνάντησης διακινήθηκαν συνολικά 14 μαθητές και μαθήτριες και 10 εκπαιδευτικοί από τις χώρες εταίρους. Η 2η συνάντηση διοργανώθηκε από το «Escola Secundaria Francisco Franco» με ειδικό θέμα, «Teach me sustainability differently», «Δίδαξέ μου την αειφορία διαφορετικά».

 

Στόχος των δράσεων της 2ης κινητικότητας ήταν η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωση, έτσι ώστε ο καθένας από εμάς να αντιληφθεί ότι η κλιματική κρίση είναι ζήτημα που αφορά όλους και επομένως όλοι θα πρέπει να κινητοποιηθούμε, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι ποικίλες συνέπειες που αυτή επιφέρει σε τομείς όπως η οικονομία, η υγεία και πρωτίστως το φυσικό περιβάλλον.

 

Στη βάση των πιο πάνω οι διοργανωτές της 2ης κινητικότητας, μέσα από εναλλακτικές μεθόδους διδασκαλίας, κυρίως με ποικίλες βιωματικές δραστηριότητες και με γνώμονα ότι ο κάθε μαθητής/τρια μαθαίνει με τον δικό του διαφορετικό τρόπο, προσέγγισαν, αρχικά, το θέμα της αειφόρου ύδρευσης με πεζοπορία στο δάσος Levada do Rei, προστατευόμενο από την Unesco, ενώ στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στις φυσικές πισίνες του Ατλαντικού Ωκεανού, Porto Moniz.

Παράλληλα, έγινε ενημερωτική διάλεξη για τη ρύπανση των ωκεανών και συγκεκριμένα για το πώς η τεχνολογία βοηθά στην προστασία και διατήρησή τους. Επιπρόσθετα, πραγματοποιήθηκε καθαρισμός από όλη την ομάδα της παραλίας Praia Formosa.

 

Τέλος, πραγματοποιήθηκε εκπαίδευση για τη χρήση της εφαρμογής, “Google Classroom”. Η συγκεκριμένη εφαρμογή χρησιμοποιήθηκε ευρέως στα σχολεία της Μαδέρας κατά την περίοδο της πανδημίας.

 

Το «ραντεβού» των εταίρων ανανεώθηκε για τις 7 Νοεμβρίου 2022, με προορισμό την Κύπρο.                                                                                       

 

 

 
Ημερολόγιο Φιλοξενίας του Erasmus+  Προγράμματος «Teach me differently»
Αυστρία, Πορτογαλία, Ελλάδα, Σερβία, Ρουμανία, Κύπρος
4η κινητικότητα εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών
Κύπρος-Λάρνακα, 6-11/11/2022
Κύριο θέμα της συνάντησης: «Computer Aided learning»

 

Δευτέρα , 7/11/2022

Από το πρωί ξεκίνησαν πυρετωδώς οι προετοιμασίες για την άφιξη των καλεσμένων μας, στο πλαίσιο φιλοξενίας του Προγράμματος.

Υποδεχθήκαμε μαθητές/τριες και συναδέλφους από την Αυστρία, την Πορτογαλία, την Ελλάδα, τη Σερβία και τη Ρουμανία,   με το παραδοσιακό ράντισμα των χεριών  με ανθόνερο σε γυάλινη μερέχα. Σύντομους χαιρετισμούς απηύθυναν ο Διευθυντής του σχολείου κ. Κυριάκος Κωστέας κι ο Αντιδήμαρχος Λάρνακας, κ. Ιάσωνας Ιασωνίδης.   Στη συνέχεια, η χορωδία και η ορχήστρα του Σχολείου μας υπό τη διεύθυνση της Μουσικού μας κ. Ειρήνης Χατζήκυριακου, δημιούργησε ένα ευχάριστο και θερμό κλίμα στους παρευρισκομένους με παραδοσιακά κυπριακά τραγούδια.  Συνεχίσαμε με  κέρασμα στον προθάλαμο του σχολείου αποτελούμενο από παραδοσιακά εδέσματα. Στη συνέχεια, η κ. Ρέα Καπιτανή, υπεύθυνη του Προγράμματος, εξήγησε τους κύριους στόχους της 4ης  κινητικότητας. Ακολούθησαν σύντομες  παρουσιάσεις των χωρών από τους εταίρους.  Μετά την ανταλλαγή δώρων, οι φιλοξενούμενοι πήραν μια γεύση της Κυπριακής διασκέδασης με χορούς και τραγούδια στην κεντρική αυλή του σχολείου. Χόρεψαν με μεγάλο ενθουσιασμό και μπορούμε να πούμε πώς τα κατάφεραν πολύ καλά! 
Πριν από την αναχώρησή τους από το σχολείο, οι φιλοξενούμενοί μας ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου μας από ομάδα μαθητών/τριών υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας Αγγλικών κ. Μισιελίνας Σταυρινού.  Φυσικά, γνώρισαν και την πόλη μας, μέσα από μια ενδιαφέρουσα ξενάγηση που πρόσφερε ο Δήμος Λάρνακας, τον οποίο ευχαριστούμε θερμά.

 

 

Tρίτη, 8/11/2022

Η ομάδα  Εrasmus+ με τη συνοδεία μαθητών και μαθητριών  από το σχολείο μας, επισκέφθηκαν το Περιβαλλοντικό κέντρο Κάβο  Γκρέκο. Αρχικά, έγινε ενημέρωση για τις δραστηριότητες του κέντρου, ενώ στη συνέχεια προβλήθηκε σχετικό βίντεο. Ακολούθησε επίσκεψη και μελέτη του οικοσυστήματος της περιοχής. Το πρωινό τελείωσε με ένα πλούσιο και ισοζυγισμένο μεσημεριανό, το οποίο πρόσφερε  δωρεάν  η Τεχνική Σχολή Παραλιμνίου σε όλους τους συμμετέχοντες.

Στη συνέχεια, η ομάδα επισκέφθηκε το  Διεθνές Πάρκο Γλυπτικής Αγίας Νάπας και τον παραλιακό της Αγίας Νάπας, όπου οι συμμετέχοντες περπάτησαν και κολύμπησαν.

 

 

Tετάρτη, 9/11/2022

Η ομάδα  του Προγράμματος επισκέφθηκε σήμερα το Υouth Makerspace στη Λάρνακα.  Στον χώρο αυτό, χρησιμοποιείται τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμός για την εφαρμογή του στην πραγματοποίηση πρωτότυπων ιδεών. Συγκεκριμένα,  οι συμμετέχοντες κατασκεύασαν  ένα εργαλείο το οποίο μπορεί να βοηθήσει άτομα με κινητικά προβλήματα χρησιμοποιώντας 3D-pen,. Επιπλέον, επισκέφθηκαν τις ειδικές αίθουσες του κέντρου, όπως την αίθουσα για Photo shooting και την αίθουσα Μαγνητοσκόπησης.  

Ακολούθησε ένα όμορφο απόγευμα, κατά τη διάρκεια του οποίου, μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας φιλοξένησαν παιδιά από τις εταιρικές χώρες  στα σπίτια τους. 

 

 

Πέμπτη, 10/11/2022

H σημερινή μέρα ξεκίνησε για τους φιλοξενούμενούς μας, με την παρακολούθηση ενός καινοτόμου βιωματικού εργαστήριου που αφορούσε την εφαρμογή Minecraft. O κύριος Νίκος Παφίτης, καθηγητής Πληροφορικής και Global Μinecraft Mentor, επεξήγησε τις βασικές οδηγίες που πρέπει να ακολουθεί κάποιος για να χρησιμοποιεί την εφαρμογή σωστά.  Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες ακολουθώντας τις οδηγίες του, δούλεψαν την εφαρμογή με όρεξη και μεράκι. Επιπλέον, έγινε αναφορά στον τρόπο που η εφαρμογή αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί  και από εκπαιδευτικούς στην εκπαιδευτική τους διαδικασία.

Ακολούθησε διάλειμμα όπου προσφέρθηκαν διάφορα εδέσματα τα οποία ετοίμασαν συνάδελφοι. Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες έπαιξαν το παιγνίδι ‘Mastermind’, ως εναλλακτικό τρόπο διδασκαλίας και μάθησης μέσα από την κίνηση, με τις στενές οδηγίες του καθηγητή Φυσικής Αγωγής του Σχολείου μας κ. Κώστα Μαυραγάνη.

Μετά το μεσημεριανό γεύμα στην Τεχνική Σχολή Λάρνακας, η ομάδα ξεναγήθηκε στο χωριό Αθηένου από την καθηγήτρια Αγγλικών κ. Μαρία Χατζηθεοχάρους στο «Χάνι του Μεστάνα», στον «Παραδοσιακό Αλευρόμυλο» και στο «Καλλινίκειο Μουσείο», όπου εκεί σ ’ένα ειδικά διαμορφωμένο χώρος συμμετείχαν  όλοι ενεργά στη διαδικασία παρασκευής χαλουμιών!

Η μέρα έληξε όμορφα με αποχαιρετιστήριο δείπνο σε εστιατόριο στο γραφικό χωριό Αθηένου.

 

 

Παρασκευή, 11/11/2022

H ομάδα του Προγράμματος επισκέφθηκε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για συμμετοχή της σε εργαστήρι με θέμα: ψηφιακά υποστηριζόμενο περιβάλλον μάθησης. Ο Δρ Χρίστος Ρουσιάς, Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ανέπτυξε  τους τρόπους με του οποίους μπορεί να ενσωματωθεί στη μαθησιακή διαδικασία η  επαυξημένη πραγματικότητα (Augemented Reality)  και η εικονική πραγματικότητα (Virtual Reality). Συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν γυαλιά εικονικής πραγματικότητας με αποτέλεσμα να βρεθούν σε ένα εικονικό περιβάλλον και να αλληλεπιδράσουν με τα εικονικά χαρακτηριστικά ή αντικείμενα γύρω τους.  Στη συνέχεια, επισκέφθηκαν το εργαστήριο εκπαιδευτικής ρομποτικής, όπου οι συμμετέχοντες συνομίλησαν με ανθρωποειδές ρομπότ που υπάρχουν στο εργαστήριο.


Το απόγευμα οι φιλοξενούμενοι μας ξεναγήθηκαν στην εντός των τειχών Λευκωσία, στα στενά δρομάκια της πρωτεύουσάς μας. Αυτός ο συναρπαστικός περίπατος έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην εντυπωσιακή αρχιτεκτονική της πόλης, από τα Μεσαιωνικά χρόνια μέχρι σήμερα. Επίσης, έγινε αναφορά στην ύπαρξη της πράσινη γραμμής, τα ιστορικά γεγονότα που οδήγησαν στη δημιουργία της και στον ρόλο του «Σπιτιού Συνεργασίας» στην πράσινη γραμμή- Λήδρα Πάλας.

 

 

«Teach me differently»
Αυστρία, Ρουμανία, Ελλάδα, Σερβία, Πορτογαλία, Κύπρος
5η κινητικότητα εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών
Κύπρος, 12/12/2022 – 16/12/2022

 

Στο πλαίσιο του πιο πάνω ευρωπαϊκού προγράμματος  Erasmus +, το Λύκειο μας συμμετείχε στην 5η  συνάντηση του προγράμματος, στο Vlasotince της Σερβίας από τις 12/12/22 μέχρι τις 16/12/22.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν επίσης οι ομάδες της Πορτογαλίας και της Ελλάδας, καθώς και η Σερβία που ήταν η φιλοξενούσα χώρα.

Με την άφιξη στο Vlasotince, μας περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη. Το χιονισμένο τοπίο ήταν μαγευτικό και οι μαθητές απόλαυσαν έναν τρελό χιονοπόλεμο.

Επιπρόσθετα, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συναντηθούν μεταξύ τους και ν' ανταλλάξουν εμπειρίες πάνω σε εκπαιδευτικά θέματα, να γνωρίσουν την κουλτούρα των εταίρων, να παρακολουθήσουν εργαστήρια ρομποτικής και να επισκεφθούν το Τεχνικό και  Επαγγελματικό Κολλέγιο, στο Leskovac όπου είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν υπέροχα εδέσματα από το τμήμα γαστρονομίας. Επίσης, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε μουσεία και κάστρα στον Nis, την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Σερβίας.

Η φιλοξενία των Σέρβων εταίρων υπήρξε άριστη. Οι εταίροι ανανέωσαν το ραντεβού τους για τη Βιέννη, στην οποία θα πραγματοποιηθεί τον Ιανουάριο η τελευταία συνάντηση του προγράμματος.

 

 

«Teach me differently»
Συμμετοχή του Λυκείου Αγίου Γεωργίου Λάρνακας στην 6η και τελευταία κινητικότητα
του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus + KA229 
 

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+, ΚΑ 229, «Teach me differently», το Λύκειο Αγίου Γεωργίου Λάρνακας συμμετείχε στην 6η και τελευταία κινητικότητα εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών του Προγράμματος στην πόλη Laa της Αυστρίας από τις 29.01.23 μέχρι και τις 4.02.23 με εταίρους την Ελλάδα, την Πορτογαλία, τη Σερβία, τη Ρουμανία και την Κύπρο.

Στο πλαίσιο της συνάντησης διακινήθηκαν συνολικά 32 εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες από τις χώρες εταίρους. Η 6η συνάντηση διοργανώθηκε από το σχολείο  «Hak Has Laa», με ειδικό θέμα την Τεχνητή Νοημοσύνη.

Η έναρξη του προγράμματος έγινε με ένα ζεστό καλωσόρισμα και παρουσίαση από τους μαθητές/τριες του Σχολείου και της χώρας τους. Στη συνέχεια, ακολούθησε ξενάγηση στους χώρους του Σχολείου, ενώ έγινε η πρώτη εισαγωγική παρουσίαση στην τεχνητή νοημοσύνη με τη χρήση του «chatGPT» από τους μαθητές/τριες παράλληλα με τη δημιουργία «avatar» για εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους.

Την επόμενη μέρα πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στην πρωτεύουσα Βιέννη με χρήση της εικονικής πραγματικότητας (virtual reality tour) κάτι το οποίο ήταν μια μοναδική εμπειρία τόσο για τους/τις μαθητές/τριες όσο και για τους/τις καθηγητές/τριες. Με τη χρήση της «vr» μάσκας οι συμμετέχοντες μεταφέρθηκαν πίσω στον χρόνο βιώνοντας ιστορικά γεγονότα που σημάδεψαν την Αυστρία και ειδικά την πόλη της Βιέννης.

Την Τετάρτη, 1 Φεβρουαρίου οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν τις εφαρμογές «Artificial Intelligence» και «Face Animation” δημιουργώντας αστεία μουσικά βίντεο. Στη συνέχεια, συμμετείχαν σε αγώνες ρομποτικής με «Lego Robots» κλείνοντας τη μέρα με ξενάγηση στην πόλη της Laa,  συμμετέχοντας παράλληλα και σε διαγωνισμό που αφορούσε την ξενάγηση.

Την επόμενη μέρα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο διαδραστικό μουσείο φυσικών επιστημών “VIDA”, στην πόλη Brno της Τσεχίας με ξενάγηση στην πόλη.

Την τελευταία μέρα του Προγράμματος διοργανώθηκαν αθλοπαιδιές καθώς και συνάντηση για  ανατροφοδότηση και επίδοση των πιστοποιητικών παρακολούθησης. Το πρόγραμμα έληξε με αποχαιρετιστήριο δείπνο σε ένα έντονα συγκινησιακό κλίμα.

Τέτοια προγράμματα προσφέρουν τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να αποκτούν νέες εμπειρίες γνωρίζοντας από κοντά ανθρώπους με διαφορετική γλώσσα και πολιτισμό.

Οι χώρες εταίροι αποχαιρετίστηκαν νιώθοντας ιδιαίτερη ικανοποίηση, γιατί ο σκοπός και οι στόχοι του Προγράμματος, που ήταν η γνωριμία και η εξοικείωση με τις πρόσφατες εξελίξεις στην επιστήμη της πληροφορίας και τεχνολογίας καθώς και ο αντίκτυπος/εφαρμογή που έχουν τόσο εντός της σχολικής μονάδας όσο και στην καθημερινή ζωή, επιτεύχθηκαν στο έπακρο.