Ένα σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στους πρόποδες του βουνού Miravete στο οποίο πραγματοποίησα σκιώδη εργασία για μία βδομάδα. Από την πρώτη μέρα αντιλήφθηκα ότι είχα να κάνω με εξαίρετους και φιλικότατους συναδέλφους! Ήδη με το κτύπημα του πρώτου και του τελευταίου κουδουνιού αντιλήφθηκα τη διαφορετικότητα. Δεν επρόκειτο για το χαρακτηριστικό κουδούνισμα αλλά για γνωστά τραγούδια με αυτό του σχολάσματος να είναι πιο χορευτικό.
Κατά την πρώτη μέρα ξεναγηθήκαμε στις σχολικές εγκαταστάσεις. Χαρακτηριστικός υπήρξε ο ειδικά διαμορφωμένος χώρος στη φύση για ηρεμία και χαλάρωση. Λίγο πιο πέρα χώρος διαμορφωμένος από καθηγητές ιστορίας για ανασκαφή, λίγο πιο κάτω βοτανόκηπος και βεβαίως η βιβλιοθήκη η οποία κάθε μήνα υιοθετείται από μια ειδικότητα που διοργανώνει σχετικές δράσεις. Επιπρόσθετα, υπάρχει χώρος για κατασκευή πήλινων αγγείων τα οποία κοσμούν σημεία του σχολικού χώρου, ενώ αποτελούν μέρος της ανασκαφής.
Την επόμενη μέρα τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μάθουν για το σχολείο μας και τη Λάρνακα. Τάξεις πολυπληθείς, μέχρι 35 μαθητές, ακόμα και αυτές που ονομάζονταν εργαστήρια. Οι αποβλημένοι μαθητές βρίσκονται περιορισμένοι σε κουβούκλια με εργασίες που πρέπει να διεκπεραιώσουν. Κινητά τηλέφωνα και κάπνισμα δεν υπάρχουν πουθενά ούτε καν το διάλειμμα αλλιώς τα παιδιά μπορεί να χάσουν μέχρι και την εκδρομή τους.
Κτηριακά το σχολείο είχε αρκετά προβλήματα αλλά έστω και έτσι οι δράσεις που πραγματοποιούνται είναι ποικίλες και πρωτότυπες όπως η θεατρική παράσταση για τον εορτασμό της ημέρας του βιβλίου καθώς και τα πρότζιεκτ που τρέχουν αναφορικά με την υπεύθυνη κατανάλωση και την προστασία της κλειστής θάλασσας Mar Menor. Στους καθηγητές της ομάδας Εράσμους παρουσίασα τις δράσεις που κάνει το σχολείο μας σε θέματα outdoor learning, ενώ είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε για μελλοντική συνεργασία.
Τα παιδιά προσπαθούσαν με κάθε τρόπο να επικοινωνήσουν και να ρωτήσουν για την Κύπρο και το σχολείο μας. Με εντυπωσίασαν τα πολύ ελκυστικά διδακτικά βιβλία που χρησιμοποιούν καθώς και το γεγονός ότι εξετάσεις στο τέλος του έτους δεν υπάρχουν, με εξαίρεση τους τελειόφοιτους.
Το πολιτιστικό πρόγραμμα περιλάμβανε ολοήμερη ξενάγηση στην πόλη της Μούρθια και συνάντηση με το τοπικό Συμβούλιο Παιδείας. Στην πόλη υπάρχει έντονη η αραβική επίδραση, ενώ εντυπωσιακές είναι οι εργασίες αναστύλωσης του καθεδρικού. Πέρα από την πόλη της Μούρθια πραγματοποιήθηκαν και δυο απογευματινές εκδρομές στις γειτονικές πόλεις Cartagena και Alicante.
Έρικα Δημητρίου Β.Δ. Φιλόλογος