Λύκειο Αγίου Γεωργίου
Δευτέρα - Παράσκευη – 7.30-13.35
Τηλέφωνα: 24638715, 24636118
Τηλεομοιότυπο: 24638705
Μενού

ΣΚΙΩΔΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ 2ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΟΛΙΧΝΗΣ, ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ Διαπίστευση, η Έλενα Φιλίππου, καθηγήτρια Γαλλικών και η Ανδρούλα Παναγιώτου, καθηγήτρια Θρησκευτικών, συμμετείχαν σε Σκιώδη Εργασία, στο 2ο Γενικό Λύκειο Πολίχνης στη Θεσσαλονίκη, από 8 μέχρι 12 Απριλίου 2024.

Το πρόγραμμα παρακολουθήσεων περιλάμβανε μαθήματα, όπως Ιστορία, Πολιτική Παιδεία, Αρχαία Ελληνικά, Λατινικά, Γερμανική και Αγγλική γλώσσα. Σ’ όλα τα διδακτικά αντικείμενα γινόταν ευρεία χρήση διαδραστικού πίνακα και οι μαθητές έδειχναν έντονο ενδιαφέρον.

Αξιοσημείωτο ήταν το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας στο πλαίσιο του οποίου έγινε συζήτηση για το μεταναστευτικό ζήτημα. Η καθηγήτρια έδειξε στα παιδιά ένα φιλμάκι για το θέμα και αυτοί συγκινημένοι, ξεκίνησαν να συζητούν και να εκφράζουν τη γνώμη τους. Η ατμόσφαιρα ήταν γεμάτη ζωντάνια και ενδιαφέρον.

Το μάθημα της Ελληνικής Γλώσσας άφησε, επίσης, στις συμμετέχουσες τις καλύτερες εντυπώσεις. Η καθηγήτρια προέβαλε το θέμα της ευτυχίας μέσα από την ελληνική λογοτεχνία και χρησιμοποιώντας τον υπολογιστή και τον προβολέα, παρότρυνε τους μαθητές να συμμετέχουν και να εκφράζονται ελεύθερα. Μερικοί μαθητές ήταν εξαιρετικά καταρτισμένοι κάνοντας αναφορά σε αποσπάσματα από αρχαία λογοτεχνικά κείμενα.

Στο πλαίσιο παρακολούθησης του μαθήματος της Αγγλικής Γλώσσας έγινε ανάλυση ενός λογοτεχνικού αποσπάσματος. Το κείμενο του βιβλίου περιείχε δύσκολο λεξιλόγιο, περιγράφοντας τα αισθήματα ενός γλάρου στη θάλασσα. Οι μαθητές έδειξαν να έχουν υψηλό επίπεδο γνώσης της αγγλικής και με την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους κατέκτησαν τη νέα γνώση στην αγγλική γραμματική.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συμβολή των εκπαιδευτικών στη μαθησιακή διαδικασία καθώς και το επίπεδο και το ενδιαφέρον των μαθητών ήταν σε πολύ ψηλά επίπεδα. Όμως το εκπαιδευτικό σύστημα και η οργάνωση, τα οποία εξαρτούνται από το Υπουργείο Παιδείας της Ελλάδας θα μπορούσε να είναι πιο μελετημένες. Για παράδειγμα σε όλες τις τάξεις υπήρχαν εγκαταστημένοι διαδραστικοί πίνακες, αλλά η παροχή του “internet” στην περιοχή ήταν προβληματική.

Τα συχνά και μικρά διαλείμματα των 5 λεπτών καθώς και η έλλειψη καντίνας δεν βοηθούν τους μαθητές στην ομαλή μάθηση. Οι μαθητές δύσκολα μπορούσαν να βρουν τους καθηγητές τους για επίλυση αποριών, επειδή συνήθως οι καθηγητές προσέρχονται στο σχολείο μόνο για τις ώρες διδασκαλίας τους και μετά αποχωρούν. Όπως ανέφεραν και οι ίδιοι, δεν έχουν κίνητρα, για να βρίσκονται στο σχολείο με πλήρες ωράριο.

Τέτοιου είδους εμπειρίες ωφελούν τη διδακτική προσέγγιση που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί συμβάλλοντας επίσης στην απόκτηση γνώσεων αναφορικά με άλλα εκπαιδευτικά συστήματα.

 

Έλενα Φιλίππου, καθηγήτρια Γαλλικών

Αντρούλα Παναγιώτου, καθηγήτρια Θρησκευτικών