Λύκειο Αγίου Γεωργίου
Δευτέρα - Παράσκευη – 7.30-13.35
Τηλέφωνα: 24638715, 24636118
Τηλεομοιότυπο: 24638705
Μενού

Σχολική Εκπαίδευση-Κατάρτιση Προσωπικού

Σχολική Εκπαίδευση-Κατάρτιση Προσωπικού

«Διαφορετικότητα στην τάξη: διδασκαλία της ανεκτικότητας και υπερνίκηση των προκαταλήψεων και των διακρίσεων»

Παλέρμο 22/10/2023 - 28/10/2023.

Ως δάσκαλοι και εκπαιδευτικό προσωπικό, στοχεύουμε ώστε οι μαθητές μας να επιτυγχάνουν, να αποκτούν γνώσεις, δεξιότητες και συμπεριφορές και να ενσωματώνονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στη σύγχρονη  κοινωνική πραγματικότητα. Η κοινωνία σήμερα είναι εξαιρετικά διαφοροποιημένη και πολυπολιτισμική. Η προώθηση της διαφορετικότητας και η αποδοχή της στην τάξη έχει γίνει κρίσιμος στόχος για τους εκπαιδευτικούς.

Η νέα έκδοση του μαθήματος «Διαφορετικότητα στην τάξη: διδασκαλία της ανεκτικότητας και υπερνίκηση των προκαταλήψεων και των διακρίσεων» πραγματοποιήθηκε στο Παλέρμο από τις 22/10/2023 έως τις 28/10/2023. Οι συμμετέχοντες προέρχονταν από διάφορες χώρες της Ευρώπης: Φινλανδία, Λετονία, Πορτογαλία και Κύπρο.

Το πρώτο βασικό βήμα του μαθήματος ήταν να διερευνήσει τι είναι η διαφορετικότητα και τους τρόπους διαχείρισής της στις διάφορες χώρες και σχολεία.

Εξερευνήσαμε την έννοια της ταυτότητας μέσα από 3 διαφορετικές μεταφορές - την εικόνα του δέντρου, την εικόνα του κρεμμυδιού και την εικόνα του παγόβουνου – οι οποίες αντανακλούν αφενός την έκδηλη και αφετέρου τη λανθάνουσα πλευρά της ταυτότητας και τις διαφορετικές αποχρώσεις της.

Ένα από τα χαρακτηριστικά της διαφορετικότητας είναι η έννοια των στερεοτύπων, των προκαταλήψεων και των διακρίσεων. Συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά τους, αναλύσαμε την αιτία ύπαρξής τους και εμβαθύναμε τις συνέπειές τους στην κοινωνία.

Ένα άλλο σημείο που μας απασχόλησε ήταν πώς να δημιουργήσουμε τάξεις χωρίς αποκλεισμούς, να προάγουμε σχέσεις ενσυναίσθησης και νοοτροπία ανάπτυξης χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες στρατηγικές, μεθόδους και βέλτιστες πρακτικές. Μιλώντας για τις ειδικές ανάγκες στην εκπαίδευση, εμβαθύναμε το θέμα του ιταλικού σχολικού μοντέλου και του συν - εκπαιδευτικού του συστήματος, αναλύοντας τα χαρακτηριστικά του και τη διαφορά του με άλλες χώρες.

Τέλος, συζητήσαμε για μεθόδους διδασκαλίας χωρίς αποκλεισμούς, όπως το UDL, δοκιμάζοντας ορισμένες δραστηριότητες όπως «σταθμούς μάθησης» και μοιραστήκαμε μερικές ιδέες για τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος χωρίς αποκλεισμούς.

Ήταν μια εξαιρετική εβδομάδα γεμάτη νέες γνώσεις, εξάσκηση, ανταλλαγή, ενδοσκόπηση, συζητήσεις και σκέψεις, ιδέες και συναισθήματα.

Οι συμμετέχουσες

Μαρία Ευαγγελίδου, Β.Δ. Φιλόλογος και Κάκια Κυρίτση, Αγγλικός