Το Erasmus+ έργο «STEM Labyrinth as a method for increasing the level of knowledge through problem solving» ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2020 και τελείωσε τον Οκτώβριο του 2022. Σε αυτό συμμετείχαν 7 οργανισμοί από 7 διαφορετικές χώρες (Πορτογαλία, Βόρεια Μακεδονία, Φινλανδία, Ελλάδα, Εσθονία, Ιταλία και Κύπρος).
Σκοπός του έργου ήταν ο σχεδιασμός μιας ψηφιακής εφαρμογής με εκπαιδευτικά σενάρια πραγματικών προβλημάτων της καθημερινότητας, ηλικιακού επιπέδου 14-18 χρονών. Πολλές καθημερινές καταστάσεις και προβλήματα απαιτούν όχι μόνο καθαρές φυσικές και μαθηματικές γνώσεις προκειμένου να λυθούν, αλλά και δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, στρατηγικές σκέψης υψηλού επιπέδου και δημιουργικότητα.
Η εφαρμογή «STEM Labyrinth» τοποθετεί τους μαθητές/τριες στο κέντρο μιας πραγματικής κατάστασης, προκειμένου να προκαλέσει το ενδιαφέρον τους, να τους δώσει κίνητρα για μάθηση, να ενδυναμώσει την κριτική τους σκέψη και, γενικότερα, να τους βοηθήσει να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν μια εννοιολογική κατανόηση της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών.
Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς, τα οφέλη είναι επίσης πολλαπλά, εφόσον έχουν την ευκαιρία εφαρμογής νέων μεθόδων διδασκαλίας και υλικού που ενθαρρύνει τη STEM διδασκαλία. Πιο συγκεκριμένα, όταν κατεβάσει κάποιος την εφαρμογή, μπορεί να επιλέξει μεταξύ διαφορετικών τύπων προβλημάτων της καθημερινότητας ως προς την κατηγορία επιστήμης που τον/την ενδιαφέρει (Μαθηματικά, Φυσική, Βιολογία κ.λπ.), βαθμού δυσκολίας (εύκολο, μέτριο, δύσκολο) και συγκεκριμένου ηλικιακού επιπέδου. Επιπλέον, στα διάφορα στάδια της επίλυσης των προβλημάτων υπάρχει η δυνατότητα να πάρει κάποιος «συμβουλές» για την επίλυση των προβλημάτων από εικόνες, βίντεο κ.ά., ώστε να μπορεί να προχωρήσει στον «Λαβύρινθο» και να βγει τελικά από αυτόν με λυμένο το πρόβλημα!
Ο οδηγός χρήσης της εφαρμογής καθώς και όλες οι πληροφορίες για το Πρόγραμμα και τα εργαλεία του βρίσκονται στον ακόλουθο ηλεκτρονικό σύνδεσμο:
Kαλή πλοήγηση!
Newsletter 1
Newsletter 2
Newsletter 3
Newsletter 4
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί του Προγράμματος: Γιώργος Χειμωνίδης και Έλενα Χατζηγεωργίου, Μαθηματικοί.