Στις 22 Απριλίου του 2024 ομάδα δέκα μαθητών, ηλικίας 15-16 χρόνων, του Λυκείου Αγίου Γεωργίου Λάρνακας, με συνοδεία δύο εκπαιδευτικών αναχώρησε για το Σετούμπαλ της Πορτογαλίας στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus + Διαπίστευση, Στόχος 2: «Εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφόρο ανάπτυξη για την επίτευξη ενός πιο οικολογικού τρόπου ζωής».
Την πρώτη μέρα (23/4) οι μαθητές επισκέφτηκαν το Σχολείο υποδοχής και ξεναγήθηκαν στους χώρους και στις εγκαταστάσεις του, παρακολούθησαν τις παρουσιάσεις των άλλων σχολείων, ενώ συστήθηκαν και οι ίδιοι κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στις δράσεις και τα προγράμματα του δικού τους σχολείου. Το απόγευμα της ίδιας μέρας επισκέφθηκαν ένα από τα μεγαλύτερα ενυδρεία της Ευρώπης στην πρωτεύουσα της χώρας.
Την επόμενη μέρα την αφιέρωσαν εξολοκλήρου στο σχολείο και στην πόλη Σετούμπαλ στην οποία διέμεναν. Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο Σχολείο είχαν την ευκαιρία να δουν πώς γίνεται η ανακύκλωση χαρτιού και να φτιάξουν κατασκευές από το ανακυκλωμένο χαρτί που έφτιαξαν οι ίδιοι. Το απόγευμα της ίδιας μέρας γνώρισαν σημαντικά μνημεία και ναούς της περιοχής, καθώς και το επιβλητικό κάστρο του Αγίου Φιλίππου στον υψηλότερο λόφο της πόλης.
Στις 25/4 η ομάδα μαθητών επισκέφτηκε τη Σίντρα, μια πόλη μουσείο, η οποία συγκαταλέγεται στους θησαυρούς της παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Μετά τη σύντομη βόλτα-γνωριμία με την πόλη, εισήλθαν στο κάστρο «Pena», ένα από τα πιο σημαντικά μνημεία της Ευρώπης.
Στις 26/4 η μέρα ήταν αφιερωμένη στην πρωτεύουσα της Πορτογαλίας, τη Λισαβόνα και στη λατρευτικής σημασίας πόλη, τη Φάτιμα. Οι μαθητές με τη βοήθεια της ξεναγού γνώρισαν όλα τα αξιοθέατα και τα σημεία αναφοράς των δύο αυτών πόλεων.
Την τελευταία μέρα, οι μαθητές ταξίδεψαν με μικρό σκάφος στη Χερσόνησο Τροία, ένα κομμάτι γης που βρίσκεται ανάμεσα στον Ατλαντικό ωκεανό και τον ποταμό “Sado”. Εξερεύνησαν την σπάνια ακτή, βρήκαν κοχύλια, είδαν δελφίνια στο φυσικό τους περιβάλλον να ακολουθούν το σκάφος και εντυπωσιάστηκαν από τη χλωρίδα της περιοχής μέσα από τα διαμορφωμένα μονοπάτια της φύσης.
Συνοψίζοντας, οι μαθητές που συμμετείχαν στην κινητικότητα αυτή, είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με άλλα σχολεία της Ευρώπης που εργάζονται ομοίως για την επίτευξη ενός πιο οικολογικού τρόπου ζωής, αλλά και την πλήρη υιοθέτηση της ιδέας της αειφόρου ανάπτυξης, έκαναν επιτόπια έρευνα σε περιοχές (ξηράς και θαλάσσης) που αντίστοιχες δεν είχαν συναντήσει στην Κύπρο, γνώρισαν άτομα της ηλικίας τους από άλλες χώρες και αντάλλαξαν απόψεις. Δοκίμασαν τοπικές γεύσεις, κινήθηκαν ως γνήσιοι πολίτες μιας ευρύτερης οικογένειας, αυτήν της Ευρώπης και εντυπωσιάστηκαν με όλα αυτά τα μνημεία πολιτιστικής κληρονομίας που γνώρισαν.
Εντυπώσεις μαθητή που συμμετείχε στην κινητικότητα:
«Το ταξίδι ήταν μια απίστευτη εμπειρία. Συναναστραφήκαμε με άτομα από άλλες χώρες, είδαμε μια διαφορετική κουλτούρα, γεμίσαμε από εμπειρίες. Και οι συνοδοί ήταν τέλειοι. Το «Setubal» ήταν γραφικότατο και η Λισαβόνα πολύ κοσμοπολίτικη. Η χώρα είναι γεμάτη με ιστορικά μνημεία Είδα πράγματα που δεν περίμενα να δω. Το προτείνω σε όλους, θα το ξανάκανα 1000 φορές. Αυτές οι εμπειρίες είναι πολύ σημαντικές για τους μαθητές και όχι μόνο.
Συνοδοί καθηγητές:
Μάριος Χατζηρούσος, καθηγητής Βιολογίας
Ξένια Αλεξοπούλου, Φιλόλογος