Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus + Διαπίστευση ομάδα 10 μαθητών/τριών της Γ’ Λυκείου και δύο συνοδών καθηγητριών φιλοξενήθηκαν από το 1ο ΓΕΛ Πυλαίας Θεσσαλονίκης όπου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν διδασκαλίες ποικίλων γνωστικών αντικειμένων και να συμμετέχουν σε περιβαλλοντικές, αθλητικές και πολιτιστικές δράσεις μαζί με παιδιά της ίδιας ηλικίας.
Την πρώτη μέρα, 15/4 οι μαθητές είχαν μια πρώτη επαφή με την πόλη της Θεσσαλονικής, στην οποία διέμεναν καθόλη τη διάρκεια της επίσκεψης. Ο πρώτος σταθμός ήταν ο εμβληματικός ναός του Αγίου Δημητρίου, του πολιούχου Αγίου της Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια ο παραλιακός δρόμος της Θεσσαλονίκης με τον χαρακτηριστικό Λευκό Πύργο.
Τη δεύτερη μέρα, 16/4 οι μαθητές μετέβηκαν στο σχολείο υποδοχής, 1Ο ΓΕΛ Πυλαίας Θεσσαλονίκης. Αρχικά, ξεναγήθηκαν στους χώρους και στις εγκαταστάσεις του σχολείου, ενώ συστήθηκαν και οι ίδιοι κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στις δράσεις και τα προγράμματα του δικού τους σχολείου. Στη συνέχεια, στο πλαίσιο του μαθήματος των Αγγλικών ετοίμασαν, σε συνεργασία με τα παιδιά του σχολείου φιλοξενίας, αφίσα με περιβαλλοντικό περιεχόμενο με στόχο τον προβληματισμό και την ευαισθητοποίηση γύρω από περιβαλλοντικά ζητήματα. Στο τέλος της μέρας τα παιδιά είχαν την ευκαιρία για κοινό γεύμα το οποίο πρόσφερε ο Σύνδεσμος Γονέων και Κηδεμόνων. Το απόγευμα της ίδιας μέρας ξεναγήθηκαν με λεωφορείο στα σημαντικότερα μνημεία της πόλης: Λευκός Πύργος, Καμάρα, Ροτόντα, Άνω Πόλη κτλ. Η «Πολιτιστική Γραμμή» με τον κατατοπιστικότατο ξεναγό της προσέφερε στους μαθητές μια εξαιρετική ευκαιρία να αντιληφθούν τη σπουδαιότητα της πόλης.
Την επόμενη μέρα, 17/4 τα παιδιά στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν για το Κυπριακό ζήτημα και να ανταλλάξουν τις απόψεις τους. Αρχικά, προηγήθηκε μια εκτενής παρουσίαση από μαθήτριες του σχολείου υποδοχής, ενώ κατά τη διάρκεια γίνονταν παρεμβάσεις από τους μαθητές του σχολείου μας. Ακολούθησε το μάθημα των Νέων Ελληνικών, κατά τη διάρκεια του οποίου τα παιδιά δοκιμάστηκαν στις γνώσεις γύρω από το μάθημα της νεοελληνικής λογοτεχνίας μέσω του ψηφιακού παιχνιδιού “Kahoot”. Τέλος, τα παιδιά σχεδίασαν και παρουσίασαν το δικό τους ψηφιακό παιχνίδι με θεματολογία την οποία επέλεξαν οι ίδιοι.
Η τέταρτη μέρα, 18/4 ήταν αφιερωμένη σε περιβαλλοντική δράση. Τα παιδιά συνεργάστηκαν και φύτεψαν δεντρύλλια στον εξωτερικό χώρο του σχολείου. Με αυτό τον τρόπο σφράγισαν τη φιλία των δύο σχολείων στέλνοντας ταυτόχρονα και ένα περιβαλλοντικό μήνυμα. Στη συνέχεια στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών γνωρίστηκαν μεταξύ τους συζητώντας γύρω από τις έννοιες της αγάπης, της συγχώρεσης και της ελεύθερης βούλησης. Στο τέλος της ημέρας παρακολούθησαν ένα μάθημα Γ’ Λυκείου σχετικά με τις «Αρχές της Οικονομικής Θεωρίας». Η μέρα συνεχίστηκε στο αξιόλογο τεχνολογικό μουσείο Θεσσαλονίκης «Νόεσις» όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το μουσείο εξέλιξης του αυτοκινήτου, την αίθουσα πειραμάτων φυσικής και την αίθουσα αρχαίας τεχνολογίας.
Την τελευταία μέρα, 18/4 τα παιδιά συμμετείχαν σε αθλοπαιδιές και παραδοσιακούς χορούς. Η διδασκαλία των παραδοσιακών ελληνικών χορών από τη γυμνάστρια του σχολείου φιλοξενίας δημιούργησε μια όμορφη και φιλική ατμόσφαιρα και τα παιδιά αποχαιρετίστηκαν με τις καλύτερες εντυπώσεις. Η τελευταία μέρα ήταν αφιερωμένη σε μια χαλαρωτική βόλτα στην όμορφη Θεσσαλονίκη.
Συνοψίζοντας, η εμπειρία ανταλλαγής επισκέψεων σε σχολεία είναι ανεκτίμητης αξίας τόσο για τους μαθητές όσο και για τους καθηγητές συνοδούς. Τα παιδιά ήλθαν επαφή με ένα άλλο εκπαιδευτικό σύστημα και με παιδιά της ίδιας ηλικίας με τα οποία μοιράστηκαν προβληματισμούς, ανησυχίες και απόψεις. Γνώρισαν επίσης την πολιτιστική αξία της Θεσσαλονίκης και μέσω της βιωματικής μάθησης αποκόμισαν καινούριες γνώσεις.
Συνοδοί Καθηγήτριες:
Μαρία Θεοφάνους, Φιλόλογος
Ιωάννα Βασιλειάδου, Φιλόλογος