Λύκειο Αγίου Γεωργίου
Δευτέρα - Παράσκευη – 7.30-13.35
Τηλέφωνα: 24638715, 24636118
Τηλεομοιότυπο: 24638705
Μενού

«ΣΥΖΗΤΩΝΤΑΣ ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ» ΔΙΑΛΕΞΗ 1η «ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ: ΜΙΑ ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ»

Την Πέμπτη, 31 Οκτωβρίου, στη βιβλιοθήκη του Λυκείου Αγίου Γεωργίου Λάρνακας οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη διάλεξη της Έλσας Νικολαΐδου με τίτλο «Βιβλιοθήκη: Μία αρχαία ιστορία», στο πλαίσιο της δράσης «Συζητώντας στη βιβλιοθήκη». Στη διάλεξη παραβρέθηκαν, επίσης, καθηγητές του σχολείου, βιβλιοθηκονόμοι και η ΕΜΕ Φιλολογικών Μαθημάτων, Αντωνία Λοΐζου.

Σκοπός της διάλεξης ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες την ιστορία των βιβλιοθηκών στον ελλαδικό χώρο, από την αρχαιότητα έως την ελληνιστική εποχή και τη δημιουργία της μεγαλοπρεπούς βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, προκειμένου να κατανοήσουν τη συνεισφορά των βιβλιοθηκών στον πολιτισμό και στην παιδεία και να συνειδητοποιήσουν τη χρησιμότητα και αναγκαιότητά τους στη σύγχρονη, τεχνολογική εποχή.

Μέσα από την παρουσίαση, οι μαθητές και οι μαθήτριες περιηγήθηκαν στις πρώτες βιβλιοθήκες της Έμπλα της Συρίας, της Νιπούρ της Νότιας  Μεσοποταμίας, της «ιεράς βιβλιοθήκης» της Αιγύπτου του Ραμσή Β΄(όπου υπήρχε η επιγραφή «Ψυχῆς ἰατρεῖον») και στη βιβλιοθήκη του βασιλιά της Ασσυρίας Ασουρμπανιπάλ για να καταλήξουν στην Αθήνα του 5ου π.Χ. αιώνα και στη βιβλιοθήκη του Πεισίστρατου (που λαφυραγωγήθηκε από τον  Ξέρξη, ο οποίος μετέφερε το περιεχόμενό της στην Περσία). Ιδιαίτερη μνεία έγινε στη συμβολή των φιλοσόφων, οι οποίοι υπήρξαν από τους πρώτους συγγραφείς και κατόχους βιβλιοθηκών με εμβληματική μορφή τον Αριστοτέλη, η βιβλιοθήκη του οποίου περιείχε τη μεγαλύτερη ιδιωτική συλλογή βιβλίων κατά την αρχαιότητα. Εξάλλου, ο μαθητής του Αριστοτέλη στο «Λύκειο», Δημήτριος Φαληρέας, είναι γνωστό ότι συνέβαλε ενεργά στη δημιουργία της μεγαλοπρεπούς βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, εφαρμόζοντας τις αριστοτελικές αρχές για την οργάνωση και ταξινόμηση του υλικού που συγκέντρωνε από όλη την οικουμένη. Η διάλεξη ολοκληρώθηκε με ερωτήματα για την παρουσία των βιβλιοθηκών σήμερα. Ως εκ τούτου, δόθηκε έμφαση στον ρόλο τόσο των βιβλιοθηκών όσο και των βιβλιοθηκονόμων που τις στελεχώνουν τον (τεχνολογικό) 21ο αιώνα, προκειμένου να διαφανεί η αρωγή τους στην έγκυρη γνώση, σε αντίθεση με προγράμματα που χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τη μαθητική κοινότητα, όπως το ChatGPT .