Στις 6 Μαΐου ξεκίνησε η γνωριμία μας με το ιδιωτικό σχολείο «Πλάτων» στην Γανοχώρα Κατερίνης. Ανεβαίνοντας με το λεωφορείο, για να φθάσουμε στον προορισμό μας απολαύσαμε την καταπράσινη διαδρομή με τα μοναδικής ομορφιάς λιβάδια παπαρούνων. Η πρώτη μας γνωριμία με το σχολείο ήταν η ξενάγησή μας στους χώρους του από τον διευθυντή, ο οποίος μας τόνισε ότι το σχήμα του συγκροτήματος έχει έναν ιδιαίτερο συμβολισμό- οι μαθητές ξεκινούν από το Νηπιαγωγείο, στο Δημοτικό, το Γυμνάσιο και καταλήγουν στο Λύκειο που αποτελεί τον τελικό στόχο κυριολεκτικά και μεταφορικά.
Κάθε χρόνο, τα Εκπαιδευτήρια «Πλάτων» αναλαμβάνουν Ευρωπαϊκά Προγράμματα ποικίλης θεματολογίας και συμπράττουν με εκπαιδευτικά ιδρύματα, εστιάζοντας στη συνεργασία μεταξύ των μαθητών. Η συνεργασία ενισχύει την κοινωνική ζωή, καλλιεργεί τις ευγενέστερες αρετές της ψυχής και θέτει το κοινωνικό συμφέρον πάνω από το ατομικό. Στα πλαίσια των ευρωπαϊκών προγραμμάτων το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου προσαρμόζεται ανάλογα. Καθηγητές ειδικά απασχολημένοι με αυτά διοργανώνουν βιωματικά εργαστήρια που αφορούν είτε την ενσυναίσθηση, είτε τα συναισθήματα και άλλα επίκαιρα θέματα. Στα εργαστήρια αυτά αξιοποιούνται όλα τα μέσα που έχουν στη διάθεσή τους όπως η μουσική και η ζωγραφική.
Επίσης, διαθέτουν πρόγραμμα μουσικών σπουδών όπου οι μικροί μαθητές έρχονται σε επαφή με τη μουσική παιδεία μαθαίνοντας ταυτόχρονα διάφορα όργανα όπως πιάνο, κιθάρα, ταμπουράς κ.α. Στις τάξεις των μουσικών σπουδών οι μαθητές μαθαίνουν διασκεδάζοντας σ’ ένα φιλόξενο χώρο με όμορφη διαρρύθμιση και ζωγραφισμένους με χαρούμενα χρώματα τοίχους.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το πρωτοποριακό πρόγραμμα διδασκαλίας STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mechanics) που συνδυάζει την διερευνητική και την μέθοδο «συν» δημιουργίας. Οι γνώσεις και οι ικανότητες που θεωρούνται απαραίτητες για τους μαθητές αποκτώνται διερευνώντας, δημιουργώντας και παίζοντας. Τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται είναι λογισμικά δημιουργίας γραφικών, ψηφιακών παιχνιδιών, ρομπότ και ειδικά λογισμικά για την εκμάθηση ρομποτικής καθώς και απλά καθημερινά υλικά για τη δημιουργία απτών παιχνιδιών. Επίσης, χρησιμοποιούν κυρίως στο μάθημα της βιολογίας ζωντανά όργανα, αποξηραμένα και διατηρημένα κάνοντας έτσι το μάθημα πιο ελκυστικό.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε και σημαντικά μέρη ιστορικού και θρησκευτικού ενδιαφέροντος όπως ο Ναός του Αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη, τα Μετέωρα, ο αρχαιολογικός χώρος Δίον κ.α.
Μαρία Χριστοδουλίδου (Θεολόγος)
Κατερίνα Δημητρίου Γιαννάκη (Βιολόγος)